MamboJamboReiki



Vad vore en Indien resa utan lite flum?! Därför har jag ägnat mig åt Reiki de senaste två dagarna. Närmare bestämt har jag sovit mig igenom två förmiddagar, samtidigt som vi har försökt oss på den konstigare andningsövningen efter den andra samtidigt som man ska slappna av. Avslappnad har jag kanske vart (sömnig), det kan jag inte säga någonting om, men priset för att sova bort halva dagen har nog aldrig vart så dyrt, 1500 Rs för två förmiddagstupplurer!
Under Eftermiddagarna har vi placeras svettiga handflator på oss själva och på varandra i försöket att både känna och se olika energiflöden. Jag har verkligen försökt mitt bästa i att vara open minded och att starta dagarna med en tom thekopp, men trots mina alla försök har jag varken sett eller känt någe energiflöde. Möjligtvis har jag kännt mig lite yr imellanåt men jag är säker på att det hade med min ganska så tomma mage, men läraren fortsatte tjata om att jag kände min obalanserade energi i kroppen.
Tror verkligen att man måste gå in för reiki till fullo och verkligen TRO, om det ska funka. För mig har det vart en skön avslappning och ganska så kul. Svårt att hålla sig ibland, roligaste ställningen vi intog idag var som en sittande hund. Tänk en knäna mellan händerna, lätt svank, tungan hängandes avslappnad så långt ut den bara når, och lägg på ett hårt främtande i olika tackter på det, hela gruppen samtidigt. Lite upprepande mantran på detta och någon som hummar CLEANSE, PURIFY, HEEL, PROTECT, lite lätt dolda kameran feeling =)

Kul att prova på men inget för Amanda.
Jag har inte uppnått det spirituella stadiet ännu, men det gör inget, det tar flera år för många att nå det sa min master till mig.



Kommentarer
Postat av: Kia

Haha! Vad rolig du är! Jag har förresten länkat dig i min blogg nu =)

2011-04-27 @ 15:14:19
URL: http://kiaomlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0