=)

Har hittat ett berg bakom vår lägenhet, perfekt om man vill komma bort från all trafik och få lite friskare luft, slipper trängas med människor också vilket kan vara en välbehövlig break här nere. Det är grym utsikt där uppifrån.






Denna vecka ska vi tillbringa på ett behandlingshem för missbrukare. Efter förra veckans besök på olika organisationer, med ganska så basic men ändå väldigt behövligt socialt arbete så kände jag att jag kom till detta behandlingshem i tron om att det skulle vara något i stil med vad vi sett hittils. Men jag fick en riktig knäpp på näsan och fick skämmas lite för mina fördommar och för att man är så snabb på att bilda sig uppfattningar.

Hemmet är känt som det tredje högst rankade stället i Indien för missbrukare. Fler likheter kan man finna i svensk missbruksvård men det finns även annorlunda tankar och ideer bakom denna typ av behandling, så kul!

Fan va skadad man känner sig som bara skriver om det vi gör i veckorna. Jag gör ju såklart andra saker om dagarna med. bara att man inte kan skriva om allt. sitter ofta på kvällarna å tänker vad man gjort idag och ibland är det fasen svårt att komma ihåg för det händer så sjukt mycket hela tiden.

Idag har jag hunnit med lite shopping. det finns så himmla mycket fina smycken här nere, vill köpa köpa köpa allt. när jag var inne i en affär idag så var det en man som hejdade mig i dörren. han kan utföra reading på folk tydligen. och han bad mig komma tillbaka för att han ville göra en sån på mig. Han sa att det skulle vara enkelt och att det inte skulle ta lång tid på mig, kan kände många energier. blaha blaha! men lite spännande. jag är ju så anti såntdär. Men man kan inte hjälpa att bli lite flumm när man är här. när jag hade gått ut ur butiken hade han fortsatt prata om mig med några vänner som var kvar. Sa att jag hade fallit ner från något träd när jag var liten och att jag behövde lösa det,, haha. Undra vad jag ger ifrån mig för intryck, ett skadat sådant maybe =)
..han sa även att jag var lite ledsen, ska nog gå tillbaka och ta ett snack me han, hitta på sånt skit!

Nu ska jag tillbaka till lägenheten. Fler svenskar i kö som vill åt nätet, jäkligt trångt litet cafee det här.
 
Kraam


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0