Back on track!

Tillbaka efter semestern, åter i Pune igen. Jag är en undebar semester, en härlig solbränna och många skratt rikare. Vi hade några inplanerade stopp inför resan, en del blev av, andra inte. Man kan ändå säga att allt gått enligt planerna eftersom vi ville ta dagarna som de kom och det har vi med all säkerhet gjort. Vi har helatiden gjort vad som fallit oss in och vi har vart ett jäkla bra team måste jag säga, flytit på smidigt heela tiden, myycket bra!

Färdats med stor variation på fordon har vi också lyckats med. Bil, båt, flyg, moppe och rikchaw har vi åkt oändligt många timmar, vågar knappt slå ihop alla timmar vi lagt ner pa resande.Vissa resor roligare, andra mindre roliga (inledde resan med 16 h nattåg, en gång -aldrig mer). Varje stopp har iaf garanterat vart värt det. Vi vimmlade runt i Kerala första en och en halv veckan, vi var i Kochi, Alappuzha, Kovalam och slutligen Varkala. Därefter drog vi oss upp igen till södra Goa, Palolem. Riktigt avslappnande och rolig semester, tror aldrig jag har hunnit med att se så mycket under två semesterveckor förr. Bästa enligt mig var Alappuzha där vi bodde på en hous boat, garanterat bästa sättet att se Keralas fina gröna natur på. Riktigt häftigt att sakta glida fram på små kanaler som slingrar sig mellan byar och risfällt. Som nummer två på listan måste jag säga att Varkala kommer. superfint och lagom turistigt, till skillnad från Palolem som också var fint men överturistat.

Kul har vi haft. Jag känner här med att jag kan lägga mina backpacking drömmar bakom mig. Jag har fått ett litet smakprov dom här veckorna och jag är nog inten äkta backpacker =)


'
















Beautiful India. Ett helt bildmaraton, för dig mamma som efterfrågade lite mer bilder =)

Det har vart underbart att inte bara få se torra, dammiga och skitiga indien. Nej där tog jag i. Men södra Indien skiljer sig mycket från ex Pune och det jag hade sett innan semestern. Kerala och Goa är mycket fuktigare och grönare. Godare mat med. Kommer sakna all fisk och skaldjur som vi proppat i oss. Lite bittert att vara tillbaka till den här maten igen, har på riktigt börjat tröttna.

Puss och tack till Malin och Suada!




Kommentarer
Postat av: Kia

Underbara bilder! =)

2011-03-19 @ 19:04:40
URL: http://kiaomlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0