med skitiga fötterna i vädret..

Sitter jag på balkongen, nyss klämt ännu ett mål indisk mat. All mat här har samma speciella eftersmak, som jag har börjat tröttna en aning på. Nu börjar det mörkna och jag kan se sånna där flyghundar flyga runt över taken, dom är rätt läbbiga, som fladdermöss typ, fast större. Jag är svettig efter att ha spelat fotboll på SOS Balgram i heltäckande kläder, bara armar men ändå.

Klart bra dag, men jag längtar tills vi börjar att stanna längre på organisationerna, denna vecka består av endagsbesök för att skaffa oss någon slags överblick. Men kanske åker jag tillbaka dit någon dag, eller kanske någon vecka efter praktiken, vi var välkommna att volontära när vi ville. 

Sverige är en av de största donatorna bakom denna barnby i Pune och totalt finns det tre SOS bya i hela området som jag befinner mig i. Barnen där har det bra, och på någe vis kan jag tänka att de har haft tur som fått komma dit. Jämfört med den andel barn som är i behov av en familj och en dräglig uppväxt är det bara ett fåtal bart som får denna möjlighet. 

Ett gäng grabbar var ivriga på att fota så jag gav dom kameran..





ganska nöjd med resultatet. Killen på bilden är nog en framtida fotofraf.
Nu funkar inte uppladdningen så jag kan inte visa mer bilder, men jag har sjukligt många kan jag lova =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0