En snabb tredagars uppdatering

Full rulle hela dagarna, tiden går så snabbt och det är inte mycket tid över för att uppdatera. Men kul har jag hela tiden, och allting är fortafarande lika intressant och spännande.
I tosdags fick vi påfyllning av yttligare kloka ord från vår handledare som senare följas av yttligare springande på marknader efter accepterade kläder till praktiken. Man märker en klar skillnad gällande stirrande blickar beroende på klädsel. De nya fynden tvättade vi senare på kvällen, vi gissade på att de var lite smutsiga och att de kanske skulle färga av sig en del.. men titta....

I lördags fann vi att grymt ställe som hädan efter kommer att bli mitt lilla krypundan. Vi har letat förgäves efter badställen som jag skrev tidigare, men tillslut igår fick jag mig ett dopp i en pool. Gissa om jag var glad. På ett av Punes finaste hotell, hotell Le Maridine med fem stjärnor där bla kändisar som Angelina och Brad har bott, inte vilken pool som helst med andra ord. Där blev vi uppassade som om vi vore någonting annat än fattiga studenter. De tod kanske fem män som flyttade solstolarna åt oss, sprang och hämtade vatten, kom med iskalla handdukar för att lägga på pannan mm. Det fanns dessutom god mat och riktiga duschar där =)

Under hoteller finns en nattklubb, Scream. Vi testade den senare på kvällen för att se hur indierna festade loss. Grym kväll. Det var som taget ur en bollywood scen. Alla dansade med alla och vi lärde oss de hippaste nya indiska moves.

Det finns inte många nattklubbar här i staden. Inte pubbar heller för den delen. Nästan allt stänger 24:00 men ett fåtal har öppet till 01:00.Ooch då kan jag lova att det var tomt på gatorna. Det är inte så vanligt med alkohol heller, går inte att få tag i i varje hörn om jag säger så. Ganska dyrt också för den delen, men det smaka!

Idag har jag spenderat yttligare en dag vid poolen för att ladda batterierna inför morgondagen. Då drar nämligen praktiken igång på riktigt! det känns sjukt att uppleva de stark kontraster som finns här. Tittade vi ner från lyxhotelles poolterrass kunde man dels se alla lyxbilar som stod parkerade utanför och vred man lite på huvudet till vänster så såg man skjulen. Påväg till nattklubben igår drogs stämningen ner lite när det låg människor uppradade på trotoarerna, överteckta mer lakan för att sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0