Inget internet i lagenheten langre...

Den som vi snyltade internet ifran maste ha upptackt oss. Internet fungerar inte langre sa jag trallade glatt ivag till ett internetcafee som ligger en liten bit ifan var lagenhet. Tyvarr blir det inga bilder idag eftersom det da blir lite extra krangel att overfora. Men det fixar jag nu nan dag i veckan.

Idag har vi blivit visade staden av studenter. Min guide, som jag delade med Kia, en kompis, holl oss i handen och larde oss att ta oss over vagen sa att jag inte behover vara radd att bli overkord, hon berattade ocksa att alla som korde i indien har ett korkort, fast det vet jag inte om jag ska tro riktigt, men sattet dom kor pa verkar iaf funka har nere. 
Hon larde oss ocksa en massa andra bra saker som kan vara vart att veta, bla hur man tar en richas (vet inte hur det stavas men det ar som en taxi, vast i annan variant), vart all shopping finns, narmsta sjukhus, bank och apotek mm.  
Jag har aven fattat hur stor stad Pune ar. Man kan tycka att jag skulle ha fattat det av att lasa att det ar ca 6 miljoner invanare som bor har, men inte.
Det ar en stad dar manniskor trangs ihop pa en valdigt liten uta och det marks nar man borjar ta sig utanfor vart lilla omrade som ar relativt litet och trygt, guiden sa att detta var ett av de rikaste omradena i Pune. Jag vet inte om jag vill se de fattigaste, vi har ju akt forbi flera fattiga omraden idag nar vi blivit guidade med vi har aldrig stannat till.

En annan sak man forstor nar man ar utanfor Sverige ar hur litet och okant Sverige ar for manga ute i varlden. Det forstod jag nar min guide pekade pa bananer applen och apelsiner for att beratta vad det var. Hon visade aven en soffa, sa att man kunde sitta och att det var kuddar som var i soffan :) Hon undrade om Sverige var ett utvecklat land och jag svarade och forsokte forklara so gott jag kunde hur Sverige ar uppbyggt, men jag tror att det ar svart att forsta, hon sag valdigt fragande ut stundtals. Tva helt skilda vardar kanns det som ibland, men nar man skrattade och fann saker som man kunde prata om sa krymte varlden plotsligt igen.

Imorgon vantar Indiens sjalvstandighetsdag, vilket verkar vara valdigt stort har. Vi ska forts till en skola for att ta del av traditionella cermonier ikladda traditionella klader som vi inhandlat idag. Sedan vantar annu fler tips fran vara guider. Jag skulle vilja lara mig att hitta lite battre runt har. Men jag tror det kommer med tidern.

Grymt billigt shopping har nere, maste hajda mig lite. kikat runt lite pa systemkamera, du far en bra systemkamera fran kanda bra marken for ca 2000 svenska.

Kul att sa manga kommenterat :)
Skriver snart igen, kram alla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0