Tribeltrip

Från det enda till det andra kastas vi. Idag är vi tillbaka i redlight, vart en tuff dag och jag skulle kunna skriva hur mycket som helst. Men jag känner att jag måste ägna ett inlägg till att berätta lite tribel resan.

Förväntningarna var höga, både på mig själv och på stamen vi skulle besöka, jag hade väll föreställt mig som värsta äventyrliga överlevaren i vildmarken som jagade sin middag och borstade tänderna med pinnar.

När vi väl, efter allt resande kom fram till byn så kom min första besvikelse, det låg inte alls så långt ifrån civilisationen som jag hade tänkt mig och jag hade fortfarande full mottagning på mobilen. Husen såg inte heller ut riktigt som jag hade tänkt mig, det fanns en del asfalterade vägar som dessutom hade skyltar och på vägarna kunde man se en och annan motorcykel komma åkandes. Det här är ju ingen jäkla vildmark tänkte jag. Dock vägdes mina små besvikelser snabbt upp av att befolkningen fortfarande använde sig av torkat kobajs för att bygga husen, de hämtade vatten ut brunnar som de sedan var tvugna att koka och de använde floden till allt vad heter tvätt och dusch. Inte heller sov de i sängar utan de låg direkt på golvet på ett tygstycke.


Det var spännande och vi fick vara med om många annorlunda upplevelser, som till exempel det här med toabesök. För dom vad det en kollektiv aktivitet, det var väldigt svårt för dem att förstå varför man inte ville gå på toaplattan mitt utanför huset brevid vägen framför alla människor, de tyckte nog att vi var konstiga som sprang iväg ut på åkern och bad om att få lite space.


Toaplattan, precis intill en väg och huset. Används även som diskstation och för rengöring av fötter =)


MEN vi överlevde, såklart. Men jag har fortfarande svårt att tänka att de lever hela sitt liv sådär. För oss är det bara en spännande upplevelse att få prova på någonting som är så långt ifrån vår vardag som man nästan kan föreställa sig. För dom är det livet. Det gäller att se det fina i det och att tänka på hur mycket bekvämligheter vi har skaffat oss i vårt samhälle som igentligen inte är nödvändigt för att överleva men som gör vardagen så himmla mycket härligare, i mina ögon!


Ser ni korgen i vänstra hörnet. Där under låg en höna med alla hennes små kycklingar och sussade precis intill mitt huvud.,

 


Kommentarer
Postat av: Nadja

Oj! Härligt, jag menar diska och skita samtidigt..snacka om att man kan spara tid! ;-) Haha.. sov du på den där härliga tjocka pläden? Måste varit mjuk och skönt hihi Kram

2011-03-31 @ 14:59:54
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0